Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

Η μορφή της μύτης κατά Topinard


Ο Paul Topinard υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ανθρωπολόγους, συνεχιστής του πρωτοπόρου Paul Broca. Με το έργο του ο Topinard έθεσε την φυσική ανθρωπολογία σε σωστές βάσεις, με αποτέλεσμα λίγες δεκαετίες αργότερα ο κλάδος να επεκταθεί ακαδημαϊκά, να διαχωριστούν οι ανθρώπινες φυλές και να ασκηθεί μεγάλη επίδραση στην ανθρώπινη σκέψη.

Το σχήμα παρουσιάζει απλοποιημένα τις διάφορες μορφές της μύτης που βρίσκουμε στο ανθρώπινο είδος, σύμφωνα με τον Topinard. Ήταν το πρώτο εμπεριστατωμένο διάγραμμα που εκδόθηκε για τη μορφή της μύτης στον άνθρωπο, με ιστορική αλλά και διδακτική σημασία. Το σχήμα είναι από εδώ, ενώ λείπουν τα σκίτσα No. 5 και Νο. 7 που υπάρχουν εδώ (από εδώ). Οι διάφορες μύτες περιγράφονται ως εξής:...

1. Ίσια
2. Κυρτή
3. Κοίλη
4. Κυρτή, με ελαφρό οστέινο εξόγκωμα (Ρωμαϊκή)
5. Ελικοειδής (υπερβολικό το σκίτσο)
6. Μύτη μογγόλων
7. Μύτη νέγρων
8. Μύτη Αβορίγινων

Η τόσο έντονη διαφοροποίηση στη μορφολογία ενός μόνο οργάνου καταδεικνύει ότι οι διαφορές μεταξύ των φυλών, αν συνυπολογιστεί και το υπόλοιπο σώμα, είναι πολύ μεγάλες.

11 σχόλια:

  1. Το ν.2 και ν.4 παίζει να το έχει το μισό γραικυλιστάν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Ημαθία η μύτη 3 είναι η πιο συχνή...

      Διαγραφή
    2. Ημαθία:
      60% Αλπικός
      15% Μεσογειακός
      10% Αρμενοειδής
      10% Κρομανοειδής
      5% Δυναρικός

      Διαγραφή
    3. On the whole few Greek noses can qualify as Dinaric in the strict sense; more are typically Alpine, while a straight-profiled, consistently wide form is the commonest.

      http://www.theapricity.com/snpa/chapter-XII14.htm

      Διαγραφή
  2. Πολυ συχνη η 3,μετα η 4,και μετα η 1 (πολυ σπανια η 2) . Απο προσωπικη εμπειρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η τουρκάλα ηθοποιός σε ποιον φυλετικό τύπο ανήκει;

    https://www.youtube.com/watch?v=PHJ8RlzDcSU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εχω την 3 μυτη, είμαι δοχικεφαλος καστανα ματια και μαλλια δεν εχω γωνιες στο προσωπο, εχω λιπος κατω από το πηγουνι,εχω μεγαλα φρυδια, 1,83 υψος 102 κιλα σε πιον φυλετικο τυπο ανηκω ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στην Κρήτη υπάρχουν με πλειοψηφική σειρά 4-1-2-3,Δηλαδή κυριαρχεί η ρωμαϊκη μύτη (Νο4).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έχω την 3 μύτη ,είμαι δολιχοκεφαλος με μεγάλο κούτελο ,γαλάζια μάτια και καστανά μαλλιά προς το ανοιχτό,έχω ένα αρκετά λεπτό πηγούνι χωρίς λίπος.Επισης είμαι 1.80 με αρκετά δομημένη σωματική διάπλαση εκ φύσεως.Σε πιο φυλετικό τύπο ανήκω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δεν φέρουν καμία ευθύνη για τα σχόλια των αναγνωστών τους.